mandag 13. oktober 2008

sweet harmony

Lets come together..

Uken har vært lang, slitsom, full av tanker og ting, men jeg står oppreist. Det blir faktisk et lite mantra for meg.. " men jeg står faktisk på begge beina, så da må det jo gå bra "

Akkurat nå er ting litt sårt for meg, og jeg har grått mye. Jeg gleder meg til i kveld, hvor jeg bare kan være aleine etter barna er lagt. Jeg vet dette skulle være en glad-blogg, for jeg er en glad-jente, men Heidi er sliten, så utrolig sliten..

Heidi er lei av å sloss... igjen... for ting jeg vil ha.. Men ingen sloss for Heidi. Jeg begynner å bli mektig lei. Det er ikke det at jeg tror det å bli sammen med noen betyr at alle mine problemer forsvinner, min erfaring er at de da begynner faktisk.
Men jeg er lei av å kaste bort tanker og tid på noen som ikke setter pris på det. Det finnes bare en Heidi, og jeg skulle ønske noen så det og følte det samme.
Men da er det gjerne for seint.. Og hvem er det som må betale den prisen? Jo, det er meg..

Alltid meg! ( ja, jeg er urimelig og bader i selvmedlidenhet, men det-er-min-blogg-kortet blir brukt akkurat nå )

Det knyter seg i magen, så jeg er helt støl, men igjen.. jeg står oppreist.

I det jeg kom hjem i går, så fikk jeg reklame i posten. Der stod det kort og greit Kjære Heidi, nå burde jeg tenke på julegavene. Og hva mer? jo, bilder av meg og minstemann som klemmer hverandre, I REKLAMEN! Jeg trodde jeg skulle dø, tisse på meg, gråte alle tårene og besvime på engang. Det var så god vondt, at jeg ble helt satt ut. Jeg klippet ut bildene, og la noen i lommeboka.
Tenkte å bestille en visningstime, så får jeg se de igjen.. Kanskje velge ut et med meg og minstemann, det hadde vært så fint. Men nå koster disse bildene det hvite ut av øyet, så jeg må gå i tenkeboksen.

Så utrolig godt det var å se meg holde han.. Jeg ville gitt hva som helst for å kunne holde den lille rampen engang til. Min vakre lille engel.. Alt jeg kan gjøre nå er å pynte en grav, som jeg jo gjør med tungt hjerte.



spør ingen ikke noen
suser i stål i ljåen
spjærer åpen himmel
ingen er trygg på engen

skjærer høsten uten blund
uten hvile: blind & stum
snart der så her som lyn
røver øyenstenen din

tyven tyven

finnes ei den bot som bøter
sønderslitte hjerter
ei pardon sparer ingen
hugger ned alle som en

tyven tyven

alle er vi like
for ljåen
hadde han sjel var den en skjæres
røver de som skinner mest

tyven tyven

tyven tyven
røvet øyenstenen
smyger i skyggen
bare vi er igjen

tyven tyven
tok det han fant
alt har vi gjemt
blir aldri glemt

4 kommentarer:

Gry sa...

Kjære deg Heidi

Ei tung veke, desse vil nok kome og gå, eg håper dei vil mest gå (les ikkje kome) etter kvart.

Du var det reklame frå Fame? Vi har fått sånn derfra nemleg. Bilda derfra er som regel kjempeflotte, men koster ja...

Håper denne veka vert bedre for deg Heidi. Og ja, du står framleis oppreist, du vil klare deg, sjølv om det ikkje er enkelt. Tenker på deg.

Klem
Gry

Heidi sa...

Takk.. Klem..

Kine sa...

Kjære heidi...


Midt oppi gledesrusen over at livet begynte å smile til deg, så vil du nok se at dager også går deg midt i mot.. Det gjør det for oss alle, av ulike grunner. Du har all grunn til, og rett til å grave deg ned i blandt! Du bearbeider et stort og umenneskelig tap, og da vil det alltid komme dager som ikke er til å bære..

Men du står oppreist, og det er bra. Bra for deg, bra for jentene dine. Men du har likevel lov å falle på trynet. Så får du heller reise deg opp, børste bort møkka fra knærne og gå videre. Til slutt gjør det kanskje ikke så vondt å falle lenger, selv om du vet at du fortsatt vil snuble inni mellom.

Minstemann har en nydelig grav, og jeg skjønner at det er godt å komme dit. Stelle for han og gjøre det fint. På en måte det eneste fysiske du kan gjøre for han. Samtidig skjønner jeg også at det må være opprivende vondt, for hver eneste gang du er der..
Uansett hva du gjør du Heidi, så vil du måtte deale med smerte og glede i en salig blanding. Måtte bare den gledelige biten ta over for den smertelige, og skape en viss balanse i livet ditt. Gi deg en trygg og god plattform for resten av livet. At du finner en å dele alt med. En som kan skjønne og forstå hvilken skatt du faktisk er :-)

Jeg fortsetter og krysse fingere for deg!

Stor klem fra meg..

Bilder sa...

Klem til vakre , tapre, supre, enestående, fantastiske Heidi

Du er mitt store forbilde, det er dere jeg tenker på når noe går meg i mot,når jeg har kjipe dager tenker jeg på deg og retter ryggen.. Du er en helt, en fantastisk mamma og et menneske av en annen verden. Vi heier deg videre..


#Nm-Mamma#