fredag 31. oktober 2008

Freddan!

Dagen, eller skal jeg si natt til i dag startet heller dårlig..
*sukk* Denne hører jeg på av en eller annen grunn.. Litt treffende egentlig.

For det første la jeg meg seint, jada, _min_ feil, men så begynte jentene å våkne. Enten var det mareritt eller så var det et uhell.. Brått stod de midt i stua kl halv fem, og skulle se barnetv.
Selv jeg har en grense for hva jeg tåler, så da var det marsj, rett i seng!

Så var det jo å stå opp tidlig, for å sende de av gårdet til skolen, og jeg tenkte at nå skal jeg sooooove... Men neida, jeg lå og vrei på meg, for samvittigheten min gnagde. Nå har jeg hatt to innedager, kun vært ute med søpla, så jeg måtte ned for å spinne litt. Etter en runde der, så følte jeg meg bedre psykisk, men jeg er helt skutt uten søvn.

Det blir en tidlig kveld, det skal jeg si! Men jeg trenger det nok.. I morgen skal frøkna få velge seg en leke i butikken, og hun har snakket om dette lenge. Hun fikk penger til bursdagen sin, som skal brukes. Hun skal visst ha "alt" som er.. Hun fikk noen nye ds spill til bursdagen, så nå skal hun ha en leke sier hun. Hun er fortsatt ganske opptatt av dokker, og ser med lengselsfulle blikk etter små et-åringer som stabber avgårdet.
Det smerter meg i hjertet å se hvor glad de var i minstemann, og hvor vondt det har gjort for de å miste sin lillebror. Jeg tenker jo at _jeg_ har hatt det vondt, hvordan er det ikke for dem?

De spør innimellom om ikke jeg kan få en baby, som de lover å passe godt på! " jeg er kjempe glad i små barn, det spiller ingen rolle om det er gutt eller jente"
" jeg var veldig flink med minstemann, sant det mamma? "
Og ja, de var de beste storesøstrene man kunne tenke seg.. De kranglet aldri med han, og lot han få viljen sin støtt. Han ville nok blitt en skikkelig bortskjemt ramp! hehe..
Men da ville han hvertfall ha vært her *sukk*

Har kjøpt inn noen nydelige roser som vi alle skal sette på graven i kveld, og tenne noen lys. Det er endel snø her, så vi må nok børste vekk litt. Jeg holdt på å kjøpe en veldig fin krans i dag, men det var ikke så mye blått på den. Det er mest rødt, eller lilla. Jeg derimot ønsket meg noe med noe blått. Jeg får vel kanskje bare lage min egen..

På tross av lite søvn, er jeg så mye bedre i dag. Jeg hadde en skikkelig dårlig dag i går. Den var tung og lang, men i dag våknet jeg faktisk med et smil. Det er så deilig når det er over for denne gang.

Ha en fin helg, og takk til alle sammen som følger med oss.

1 kommentar:

Kine sa...

Klem til deg og jentene dine. Tunge dager vil komme og gå for dere alle... Tenker mye på dere.


Klem..