onsdag 22. oktober 2008

Da har jeg vært hos fotografen

og det var godvondt.

Det hele begynte ganske så pent med å hilse på hverandre. Så informerte fotografen ganske kjapt at hun visst om vår historie. Jeg ble litt overrasket, for jeg vet at verken jeg eller min mor hadde sagt noe.
Så spurte jeg hvordan hun visste det. Da forklarte hun at de hadde fått en mail, fra en vennine av meg.
Da begynte jeg jo å lure fælt!

Men så begynte visningstimen, og vi gikk ned på rommet. Vi fikk se mange flott bilder av hele familien, og det var ganske sårt. Dels for jeg var jo enorm på den tiden, men også for der var hele min vakre familie. Jeg hadde tre flotte barn, jeg hadde en ektefelle, og jeg smilte som en sol.

Det var flere bilder der av jentene som var flotte, men mitt fokus nå var minstemann, spesielt han og meg. Jeg fant til slutt to bilder som det stod mellom. Det var et med meg og minstemann, og et av han aleine. Det var to flotte bilder, og jeg hadde store problemer med å velge. Så sier fotografen..

" Det er her mailen kommer inn.."
Det raste flere tanker gjennom hodet mitt, før hun rakk og si noe som helst, men til slutt så kom det..
" Jeg har snakket med sjefen og vi skal rett og slett gi deg et bildet som du får velge selv.."
Jeg ble helt satt ut! Jeg rakk kanskje å tenke at jeg kan få en rabatt.. På bildet nr 2 eller noe sånt, ikke at jeg skulle FÅ et bildet!

Jeg valgte dermed å ta bildet av meg og han, som fotografen anbefalte i str 40*80, og valgte en flott ramme til. Så valgte jeg bildet av bare minstemann som vi får i en pakke på fem like.
Det ble utrolig fine bilder, og jeg er utrolig takknemlig..

Før jeg gikk så sørget jeg for å få vite hvem det var som hadde skrevet den mailen, og det var altså Gry. Gry har fulgt meg siden vi gikk gravide sammen, og jeg ble så glad for det hun hadde gjort. Jeg ringte i kveld, ( håpet det ikke var midt i leggetid, noe det ikke var ) og takket så mye for at hun skrev den mailen.

Jeg var selv i tvil om jeg skulle si noe som helst, så ikke de trodde jeg ville "bruke" det for å få en rabatt eller noe sånt, men så bare løste alt seg selv, uten at jeg trengte å tenke på det!

Om ca 4 uker, er bildene ferdig, og de skal selvfølgelig legges her på bloggen så snart jeg får de.
Bilder av minstemann er ikke noe jeg har for mye av, og det er så godt å se de babybildene. Det er det jeg har lyst til å huske! Den gode sunne babyen, som bare var frisk og glad. Så trygg og god som bare minstemann kunne være..

Jeg skal glede meg over de bildene resten av livet, og jeg ble så utrolig glad.
Andre ting som har skjedd i kveld, kan ikke drepe den gleden jeg har!

Heidi gleder seg vilt til å se de!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære Heidi

Eg er så glad Fame tok utfordringa mi. Du fortjener så veldig eit flott bilde av deg og Minstemann. Du får jo desverre ikkje nye sjansar til å ta bilete av dykk. Gleder meg til å sjå det her på bloggen etter kvart!

Det var forresten veldig koseleg å snakke med deg.

Klem
Gry

Kine sa...

Å kjære Heidi...

Først vil jeg si at jeg også gleder meg til å se bildene av Minstemann! Og av dere sammen... Det blir nok sårt men samtidig så vakkert.


Så utrolig flott og omtenksomt gjort av Gry og sende den mailen. Og generøst av fotografen som ville gi deg et bilde.. Dette fortjente du virkelig! Jeg ble utrolig glad og rørt på dine vegne...

Skjønner at du syns det er sårt å se de familiebildene. Selv om du nå har det fint alene, så var det jo den gang at dere var en familie på 5. Slik skulle det være, men så ble det så uendelig store forandringer for dere alle...


Ellers så ser du fortsatt utrolig flott ut, du stråler jo!



Mange klemmer fra meg...

Anonym sa...

Lenge siden jeg har vært her nå, men du skal vite at jeg stadig følger deg på din ferd gjennom livet.

Jeg tuller slik med brukernavn og passord når bloggen er utilgjengelig uten brukernavn.

Flott gjort av Gry å ta kontakt med Fame. Det kom ikke som et sjokk på meg at det var nettopp Gry som gjorde det. Hun er en enestående person som både tenker og gjør det beste for personer rundt seg.

Så til deg Heidi.
Jeg følger deg som sagt i hvert eneste innlegg.
Jeg ler, gråter, tenker, funderer, smiler og fortviler sammen med deg.

Alt du skal måtte gå gjennom.

Jeg er glad for at du fikk en fin stund hos fotografen.
Gleder meg til å se bildet du valgte ut.

Gode klemmer sendes din vei.

Oss

Anonym sa...

Jeg må bare si at jeg blir så utrolig rørt av å lese om hvor god venninne du har ::o)

Gleder meg til å få se bildene på bloggen din!
Følger deg på bloggen og tenjker mye på deg og dine.

Klem Norah