fredag 23. oktober 2009

Hurra hurra!

I dag er altså eldstefrøkna blitt hele 9 år!

Her er hun for ca 3 år siden... 



Dette er fra vårparten i fjor..






 
Og her er 17.mai. 


Tenk at jeg har en som er 9 år.. Det slår meg like hardt hvert år. Hva blir det neste?

Jeg har en tynn skorpe rundt hele meg, og mitt indre. Veldig lite skal til før alt sammen bryter helt sammen. Det å ha to barn alene gir meg mange frustrasjoner, men også mye glede. Jeg kunne aldri vært de foruten.. Spesielt ikke eldste sitt gode lynne, humor, herlige latter.. Hun ser så tander og sårbar ut, men er tøff som bare det. Dessto høyere og farligere det ser ut, dessto mer har hun lyst til å gjøre det.Samtidig så er hun så god og emptatisk at det grenser til smertefullt å se.

For 9 år siden gikk jeg rundt med verkinger i magen, og jeg håpet at noe ville skje. Jeg våknet natt til den 23, tidlig på morningen og satt meg foran tven. Var alt for gira til å sove.. Vekket ikke far, for jeg tenkte han skulle få sove. Tok lange dusjer, og når far endelig våknet fortalte jeg at nå var det ingen tvil.. I dag skulle frøkna vår komme.

Det drøyde, og rakk.. Men rundt 16.30 på ettermiddagen var det som om noen skrudde en bryter over, og verkingen ble ganske så vond. Jeg jamret meg der jeg stod, og ringte fødeavdelingen. Hun tok tiden, da jeg fikk en rie mens jeg ringte. Det var bare å komme inn nå..

Fikk pakket siste tingene, tok med litt snacks, og do inn. Var der ca til 17.30. La til registering, og ble målt til 4 cm. 4 gode cm.. Ble lagt på en fødestue rundt 18. I den største dobbelsenga jeg har sett ble jeg liggende til rundt 20. Jeg prøvde lystgass, men jeg ville helst bare bli liggende i fred og puste.. Like over 20, tok de vannet.. Og mistanken de hadde var korrekt. Misfarget forstervann, og at babyen var litt stresset. Ble lagt i fødestolen, og 20.35 så lille jenta dagens lys..

Ikke store krypen på 3 kg, 47 cm lang, og 35 cm rundt hodet, men helt utrolig. Jeg var blitt mamma!
9 år etterpå er det ikke mange ting som minner om den lille babyen jeg engang fikk, men hun er det likevel.

Mammas lille jente er 9 år!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer så mye med eldste jenta di, Heidi!! :)

Klem

Anonym sa...

gratulerer med 9 åring:)