torsdag 29. oktober 2009

En stjerne skinner i natt

vel, de gjorde vel det i natt..

Jeg kommer tilbake til hvorfor jeg skrev akkurat den overskriften..

Først vil jeg si vi hadde det veldig fint i går på svømmingen. Det helt store nå er at minste hopper fra kanten på dypet, og må svømme flere tak inn til kanten igjen for å komme opp. Det er stort..
La meg tidlig i går, for natt til i går var veldig urolig og preget av pip fra hunden. Jaja

Okay, så var det sangen..

Jeg har lagt ned masse forskjellig sanger på spotifyen min, og i min iver har jeg laget flere spillelister. Den nye nå er en julesang-liste. Hører ikke på den enda, men snaaaart kaaaaanskje. Jeg er egentlig ikke noe jule-menneske, men i år kjenner jeg at jeg gleder meg litt. Jeg skal jo ha jentene! Men uansett..
Jeg fant flere fine sanger, og det er spesielt den "en stjerne som skinner i natt" som er spesiell. Jeg skulle legge den i julesanglista, men den havnet i den jeg hører på til daglig.. Så når jeg startet å spille den lista igjen, så spilte den sangen plutselig, Akkurat da kom det et minne over meg.. Akkurat som sist jeg hørt den i fjor, og i forfjor.

Jeg hørte den like etter minstemann ble født. Han hadde sovnet på brystet mitt sovende, mett, tørr og varm. Helt absolutt baby-fornøyd. Jeg husker jeg kjente meg så komplett lykkelig! Tenk her satt jeg.. Med tre flotte barn.. De ER her, og min / vår lange vandring er over.. Tre svangerskap er over, og fødsler og alt har gått greit. Kunne jeg være så heldig? ( tydeligvis ikke.. ) Ekteskapet var katastrofe, økonomien likeså, men jeg var tvers igjennom lykkelig og takknemlig for mine barn.
Jeg vet sangen er for/til Jesus, men for meg vil den alltid være for minstemann, og det som kunne ha vært..

Den er best spilt av Oslo Gospel choir synes jeg, og den ligger her. 
Nå er den hellige time
vi står i stjerneskinn,
og hører klokkene kime 
nå ringes julen inn.

Englene synger høyt i kor, 
synger om fred på vår jord,
verden var aldri helt forlatt,
en stjerne skinner i natt

En nyfødt kjærlighet sover,
nå er guds himmel nær,
vår lange vandring er over,
stjernen har stanset her.

Englene synger høyt i kor, 
synger om fred på vår jord,
verden var aldri helt forlatt,
en stjerne skinner i natt

-Mellomspill-

Englene synger høyt i kor, 
synger om fred på vår jord,
verden var aldri helt forlatt,
en stjerne skinner i natt

Se himmelen ligger og hviler,
på jordens gule strå.
Vi står rundt krybben og smiler,
for vi er fremme nå.
Her kan vi drømme om den fred,
som vi skal eie en gang,
for dette barn har himmelen med
og jorden fylles med sang.
 

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

sterkt innlegg i dag...

klemmer til deg og jentene dine.

ingrid-nordnorge

Kine sa...

Klememr på Heidi i dag... Det er virkelig en nydelig sang, og de siste 2 julene så har jeg også tenkt på Minstemann når jeg har hørt denne...