mandag 29. september 2008

Superior just wanna have fun!

Denne hører jeg på..

Dagene har vært lette og deilige! Jeg har brukt tid med en god venn, og det har vært nydelig.
Jeg kan virkelig si at jeg har vært meg selv ett hundre prosent, og jeg liker det.
Alt for lenge nå har jeg følt meg hudløs og sårbar, og jeg har grått og grått så lenge.. De siste ukene har vært så deilige.. Jeg vet med meg selv at jeg har strevd med å sette ord på det jeg føler, for det har bare vært et evig langt mørke, men nå skinner solen.
Og jeg som var redd for å gå i møte med denne mørketiden. Det er helt merkelig..

Det skjer jo ting som vipper meg av pinnen, men jeg ramler ikke helt ned. Jeg bare lar det synke litt inn, gir det noen minutter, også er jeg ferdig. Jeg orker ikke dvele i flere dager.

Jeg har slått meg helt til ro med å ikke bli sammen med noen. Nå vil jeg bare gjøre det som føles riktig der og da, og det betyr å være bare meg.



Eldste barnet har skrevet et kort til minstemann..

Det står: Til "minstemann", fra "storesøster"
" Du er snill. Du er pen. Jeg sus at du er søt. Du er værden beste "minstemann". Du e vældi søt "
Inni kortet er det et stort blått hjerte.

Slike ting kan sende meg rett i kjelleren, og jeg tar det til meg. Kjenner på det, tenker på minstemann, også må jeg bare koble det vekk. Minstemann kommer ikke tilbake igjen, og jentene trenger meg tilstedet.

Jeg har levd lenge nok i denne tåka, og nå er det nok. Superior just wanna have fun!

3 kommentarer:

Kine sa...

Nå kom tårene her.... I strie strømmer. Om det er gledestårer fordi du beskriver dagene dine så fantastiske som du gjør, eller om det er ordene fra Storesøster til Minstemann, det vet jeg ikke..


Du er helt spesiell du Heidi, og jeg håper fortsatt at vi kan møtes en vakker dag :-)

Klem fra Kine

Kine sa...

.........og jeg unner deg så den lykken over livet du nå føler. Så vel fortjent etter så mange måneder med sorg, raseri, fortvilelse og skuffelser.


Måtte det det beste bare ligge der å vente på deg nå. Hva det enn måtte være, men bare lykke og gode ting :-)

Kari Line sa...

Så nydelig å høre fra deg om dagen heidi! Det er så mye livsglede som kommer ut gjennom det du skriver. Og det er helt fantastisk at dette kommer fra deg! Så fortjent, så fortjent etter alt dette "mørke" du har vært gjennom. Jentene er heldige som har deg som mamma! Gleder meg stort på dine og deres vegne for at dere har gode dager. Sårt og skjønt å lese storesøsters ord. Skjønner det er tøft, men så godt at de får snakke om han, skrive kort og minnes.

Ønsker deg mer av det gode!

Klem fra kari l.