tirsdag 20. april 2010

en vakker dag

Benytter anledningen til å dele en sang..

Nemlig "En vakker dag" med dum dum boys.
Aner ikke om den finnes på youtube, men jeg hører på den fra spotifyen min. <3

ER DET BARE MEG
ELLER BLE DET BRÅTT MØRKT HER
SOLNEDGANGEN KOM SÅ ALTFOR NÆR TIDENS TANN ER SLEM
ER PÅ HUGGET HVER DAG
TIL ALT SOM ER IGJEN ER TAPTE SLAG
EN AV EN MILLION BLIR TRUFFET AV LYNET
MEN ALLE SOM EN GÅR VI PÅ TRYNET
DET ER EN VAKKER DAG ET ELLER ANNET STED
EN VAKKER DAG ET ELLER ANNET STED
TRODDE DU VILLE VÆRE MED
STÅR SKREVET I SAND
HVERT SKRITT DU HAR TATT
LØNNA HAR DU ALLEREDE FÅTT
JEG SÅ DEG I GÅR JEG SÅ SYNER
SKULLE VÆRT HER DET GÅR SÅ DET GRINER
DET ER EN VAKKER DAG ET ELLER ANNET STED
EN VAKKER DAG ET ELLER ANNET STED
TRODDE DU VILLE VÆRE MED
TRODDE BUNNEN VAR NÅDD
DU DRO FRAM EN SPADE
SMILTE SKJEVT OG HVISKET HA DET
EN AV EN MILLION BLIR TRUFFET AV LYNET
MEN ALLE SOM EN GÅR VI PÅ TRYNET
DET ER EN VAKKER DAG ET ELLER ANNET STED
EN VAKKER DAG ET ELLER ANNET STED
TRODDE DU VILLE VÆRE MED


Ja, når du tror du har nådd bunnen så gir noen deg en spade. Neida, vennen min. du må nok grave deg enda litt til..

Fikk et aldeles for *pip* brev fra Nav, og her må jeg nesten le eller gråte. Kanskje begge deler? Det blir suksess.. Jeg har alltid sagt det er en ørfin grense mellom sorg og galskap. Ikke at jeg havner i galskapen, men noen dytter meg uti den på et vis. For brevet fra Nav ( jada, jeg kommer til poenget ) fortalte meg at jeg ikke har rett til mer støtte. Og dermed ramlet hele Heidi enda litt mer ned.

Joda, jeg skal nok overleve, men livet handler ikke om å overleve. Det burde faktisk nytes innimellom også.. Brevet sier altså at jeg fra og med mai står uten noen form for støtte, og jeg må enten søke sosialen ( noe som ikke er aktuelt ) eller så får jeg skaffe meg en jobb da. ( ja, DET har jo vist seg å være enkelt..*iråni* )
Så nei, det var ingen vakker dag, men det skal bli en vakker uke. Omsider. Det tar bare litt lengre tid.

Så du trodde innlegget ville være hyggelig siden jeg hadde så fin overskrift? Nei, beklager å måtte skuffe deg.. Jeg skal faktisk avslutte litt hyggelig, nemlig skrive fem tre ting jeg god på! Altså, ikke mestrer perfekt, men klarer..

1. Jeg er flink til å elske mine barn
2. Jeg er flink til å stelle for andre både her hjemme og på jobb. (Aka husmora på jobb )
3. Jeg er god på å strikke.
Enkelt penkelt detta. Verre blir det når jeg skal finne nye tre ting neste gang. Noe sier meg det kan ta lang tid å poste neste innlegg gitt.
Da var det tirsdagskveld. Nyt den!

Ingen kommentarer: