lørdag 3. april 2010

April, her kommer viiii

Har forberedet meg på April ved å rydde balkongen. Nå står det tomme blomsterpotter og venter på blomster.

Etter det store snøfallet, så klarte kassene mine og sprekket ved at jeg måket inn i de med spaden. Ikke helt meningen, men sånt skjer. Da får jeg kjøpt noen nye etterhvert som er mykplast, ikke de stive. Tenkte å ha en ute ved hovedinngangen også. Ser de har hatt det før, for det står igjen to skruer i rekkverket. Tenk å komme hjem hver dag til flotte blomster. Det skal bli godt.

Det nye i år er at jeg og jentene har sådd noen små frø, og de kommer seg. Ante ikke hvor mange jeg skulle ha så det ble 9 -10 stk av en liten blomkarse type som maks skal bli 30-40 cm. Lurer litt på om de må bindes opp, for de er alt blitt kjempe høye. Også ble det 6-8 stk med en villig tagetes som blir maks 20 cm.

Tatt noen bilder..

Bare noen dager etter såing, og de har alt skutt fram.. 

Den lengste av de foreløpig.

.

Så måtte de over i noe større.. tok bare de største forløpig, for de har det best i de små torvbrikkene enda.

For å kunne se høyden skikkelig, har jeg da brukt min (lekre) arm 

De blir så fine atte :D

De andre vi har sådd er tagetes, og gror sakte men sikkert fram. Blomkarsen er jo overlegen på høyde foreløpig, da de andre er maks 3 cm. Men håper de vil blomstre litt på hver sin tid, så vi kan nyte de lenge.

Har noen andre som skal direktesåes, men det tror jeg blir i et bed hos apekatten.

Apekatten og jeg var som seg hør og bør ute på byen på skjærtorsdag. Der var det alt for mange mennesker, og vi måtte bare innse at russen er kommet.



Og i dag er det jo Påskeaften, så da var det tid for påskeegg. Laget noen kart for å starte apekatten, da det var hans oppgave å legge de ut og markere hvor egget havnet på de ulike kartene. Endte opp med totalt 4 kart på hvert barn. Så de har gått gjennom garasje, plen, og ulike deler av huset. La ut et lure egg ved kart nr 2. Da de så et egg trodde jo de det var det, og skulle gå inn for å titte. Men neida, et nytt kart..
Inntil de fant hovedegget som lå i stua. Øynene ble ganske store da de fikk de største eggene som var å oppdrive. Mange kart = stort egg. Rettferdig må det være..


Veldig blide jenter, og en veldig takknemlig mor som er glad hun endelig bor nærme nok nabolandet, så godisen ikke sprenger alle budsjetter. ;)



I kveld er det atter en nydelig middag hos svigers, hvor det blir både god mat og kake, og en hyggelig prat. Det blir bra.


Minstemann er i hjerte mitt veldig nå, siden påsken 2007 var den påsken jeg virkelig kjente på frykten over å miste han. Han er jo så mye syk og svak, hva skal det bli av deg lille gutt. Begynte jeg ikke allerede da å ane at noe ikke helt var som det skulle? Leukemien var i full blomst, og spiste grådig av kroppen allerede da. Det er så vondt å tenke på..
God Påske alle sammen, og klem litt ekstra på alle de små som finnes rundt omkring. Man vet aldri når det kan bli den siste.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å Heidi, det gjør så vondt å lese ordene om minstemann. Jeg gjør som du sier, og gir mine små en ekstra god klem!
Fortsatt god påske til deg, kos deg med apekatten og de herlige jentene dine!!
KLEM:-)

Anonym sa...

påske klem til dere!