søndag 11. april 2010

Det er søndag

barn - "maaaamma, det ville blitt kasstastrofe." 

meg- "Ehhm, hva da lille venn? Det heter forresten katastofe" 

barn - "Om jeg hadde brukt bikinitoppen til søsteren min til denne trusa, for våre bikinier matcher ikke."

meg - "ehhm, ja.. Men du, vi må ha en liten prat om å bruke sterke ord i hverdagen.... "

 

Jentene har nå gjennomført sitt første svømmestevne. Gjort mange erfaringer på det feltet, så neste gang tar vi med mat, ekstra håndklær, og gode stoler. 3,5 time på en benk er helt utenkelig. Heldigvis satt rumpa for det meste på en campingstol, så jeg skal ikke klage.
De fikk et trofé hver seg, og var umåtelig stolte! Noe mor, apekatten, far og mormor også var selvsagt. 

Eldste kom på 2. plass ved et tilfelle :D De svømte totalt 3 heat hver. 25 m bryst, rygg og fri. Det var nesten en time mellom hvert heat, så dette tok litt tid. Filmet endel av det, så det blir morsomt å ta fram om noen år. Bare på et år er de blitt så utrolig flinke. For et år siden svømte minstemellomfrøken med baderinger og nektet å prøve svømmebriller. Nå er hun mer under enn over. Flinke flinke jenter. 

Andre deler av gårsdagen ble brukt i apekattens hus ved å rydde og vaske litt. Det var mange mange planker som skulle bæres ut og vekk. De står nå i en pen stabbel i garasjen og venter på motorsaga. Det er sørgmodig å skulle kutte så gamle og forseggjorte stokker, og bare brenne de, men men.. Ut må de. Trappa hans er nå snudd, og store deler av veggen(e) er revet. Nå er det bare x- antall rom til som skal pusses opp. Det er grunn til at vi ikke bor sammen kan man si.. 


Nå er det sykkeltur som står på planen, så venter det en full uke med senvakter. Det vil si jeg er sistemann som går. Slik blir det vel hele April, om jeg er heldig. 

Pust rolig ut og inn, det er søndag. Det du ikke har gjort til i dag, kan vente en dag til.. *overbevist*

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Så flinke de er, jentene.
Håper min eldste lærer seg å svømme i løpet av sommeren.
Godt at du har fått en del jobb neste uke, selv om det sikkert er litt kjipt med alle sen-vaktene.

Ha en fin kveld Heidi.

Klem fra "oss"