onsdag 2. desember 2009

2.Desember

Bare 22 dager igjen... ( Så kan vi rydde vekk julepynten ;-)
Hører på 3 doors down, med let me be myself. 
Here without you er også fiiin. 


Jentene i går fikk noen skumnisser hver seg, og i dag fikk de doble blyanter i et lite etui-sak-greie. De elsker å stå opp, og løpe inn på kjøkkenet. Tidlig la jeg inn forbud mot å gå på kjøkkenet før vi hadde kledd på oss klær. Ellers er det umulig å få de tilbake på soverommet og bli påkledd.

Så straks den ene er ferdig påkledd, så står hun og tripper og venter på neste. Den ene er _alltid_ treigere enn den andre. Sånn er det bare..

Hver dag, siden jeg nevnte det første gangen har jeg gått en tur med hundefrøkna hver morgen. Noen ganger også apekatten sin, Otto. Hvertfall om apekatten har sovet her, så bare lar han Otto bli igjen. I dag gikk vi en lang en. Det tok ca 40 min. Jeg gikk fort, og holdt et godt tempo. Hundene liker det.. Da rekker de ikke å snuse så mye heller, noe som er forbudt om de ikke har fått lov. Vi går for å gå, ikke for å snuse. Jeg gir de et "væsågod" et par ganger på turen, og da gjør de fra seg. Gjerne på toppen av en bakken, så jeg får litt pust :p

Treningen går veldig fint.. Nesten så jeg savner å bli støl.. Jeg kunne sikkert trent annenhver dag nå, men holder meg til hver tredje. Musklene har godt av å hvile litt. Jeg ser tydelig forskjell nå på armene og øverste delen av ryggen. Jeg har fått mye mer markerte skuldremuskler, eller deltoids som de heter. Bicepsen har virkelig vokst, og jeg har fått en god kul. Hihi. Tricepsen merker jeg ikke noe til, men jeg kjenner jeg trener den og at jeg ikke blir støl lenger. Håper på en ny øvelse på tricepsen, så jeg kan forebygge grevinnehengen.
Nytt program blir på nyåret.
Beina er det samme.. Bare blitt litt strammere. Lårene mine er ikke kjempe store, så det at de blir tynnere gjør det igjen nesten umulig å skaffe trange bukser. For det er magen jeg vil trene. Magen er 70% kosthold og 30% trening. Men jeg kjenner jeg ikke er helt villig til å gi slipp på alt av godsaker helt enda. Merker at hoftene er blitt slankere, meeen...
Jeg får lett en smal midje, men hoftene og nederste delen av magen er kjip. Den er hvertfall blitt litt flatere, det er jo noe.. Jobbe på!

Nuvel..

Denne dagen skal nytes! Jentene skal ut i kveld på grøtfest. Så mor skal krølle seg sammen i suffen, med pledd, en hund og et kryssord.

Fram til da, skal gulvene vaskes, så det blir litt rent her. :-----)

Ingen kommentarer: