mandag 7. desember 2009

Kom igjen!

Kjære, jeg har tenkt litt.
Tenkt litt på det du sa.
La oss pakke det vi har
og dra

Og finne oss et sted ved havet
eller foten av et fjell.
Og kanskje kan vi leve litt
av det vi dyrker selv.

Så kom igjen.
Kom igjen.
Vi står i nærhet av en drøm
Tiden vår går så fort,
Men livet er ikke kort.
Så kom igjen.
Så kom igjen.

Kjære, Vi bare gjør det
Peiler ut en kurs og drar
Og ny historie skrives om vi sier ja
Og finner oss et sted ved havet
eller foten av et fjell
og kanskje kan vi leve litt
av det vi dyrker selv

Også bare drar man.. Legger alt bak seg og glemmer det. Men kan man det? Nei, for hvis ikke jeg er her og ordner opp, så hvem gjør det da?

Det er ikke barna egentlig, det er ikke snakk om å dra heller.. Man kan aldri slippe unna seg selv.

Jeg vet ikke.. Det er noe tungt og vondt som bare _er_ der, og selv om jeg vil glemme det, pakke det ned og ikke orker å ta tak i ting så _er_ det der. Kanskje det er mørketiden sin skyld.. Kanskje jeg aldri er helt ærlig med meg selv, og virkelig lar meg kjenne på det. Jeg vet bare at det er så slitsomt, så ufattelig slitsomt og hele tiden holde hodet over vannet. Både økonomisk, mentalt og ikke minst fysisk.. Det er et ork å trene, og det har vært det denne uka. Jeg våkner opp syk, og vondt i halsen, tett i nesa og hue, men det går over. Utover dagen er jeg mye bedre, men så skjer det på nytt dagen etter. Jeg tror hele tiden at jeg brygger på noe, og jeg vil virkelig ikke trene da, for da ber jeg om en smell. Det er et ork å hele tiden tenke penger,regninger hit og dit. Det er jo sånn for alle, men jeg kjenner virkelig at det ikke er noe å hente noe sted.  Og det dukker stadig opp ting som man trenger.. Nå holder vaskemaskinen på å ryke, og jeg har bare lyst til å rulle meg opp i en krok å død litt. Bare litt. . Dø litt så jeg slipper å tenke mer på det.

Kunne ikke noe bare gått min vei, bare bittelitt? Jeg gir snart opp jobb. Jeg orker virkelig ikke å hele tiden gå på den smellen! Ja,vel.. Så er det jobber der, men jeg FÅR de ikke. Ikke blir jeg kalt inn til intervju heller. Jeg blir så skuffa og sint.. Jeg prøver og prøver.. Endelig når jeg finner noe som er midt i blinken for meg, og jeg skriver en kanonsøknad, så er det ikke alltid jeg får avslag en gang. Jeg bare hører ikke noe mer.. Og da har jeg levert den personlig, og hilst på.

Jeg får bare gå på sosialen da, og råtne vekk. Jeg bare makter ikke å forholde meg akkurat nå. :/
*sutre sutre sutre*

Nå skal jeg krølle meg opp i senga og kose meg med boka mi. Jula kommer uansett, og jeg bygger en liten mur rundt meg så jeg skal holde meg oppe.
Sukke hjerte, men brist ikke..

4 kommentarer:

Lisa sa...

Jeg får litt vondt jeg. Av at du virker så makteslös. Selv er jeg evig optimist med pessimistiske tanker...
Jeg vet ikke helt hva jeg ska lsi eller skrive, så jeg gjör bare slik jeg: *KLEM* i masser på vei

Heidi sa...

Takk for klem! Nyt lille frøkna di..

Anonym sa...

Jenta!!
Det er aldri noe gøy når man føler at alt går i mot en! Men du vet hva de sier: Bak skyene er alltid himmelen blå!
Som du selv sa til meg: Pust med magen, la kroppen roe seg litt ned, så vil det falle på plass etterhvert! Kanskje ikke så fort eller slik du vil med en gang, men det meste ordner seg alltid til slutt!
Ta godt vare på deg selv!
Klem

Linda sa...

Jeg har fulgt bloggen din en stund og nå fikk jeg lyst til å skrive litt til deg...

Det er vanskelig å være optimist når man bare møter motbakker! Det er da det er vanskelig å hente fram energien, bite tenna sammen og bestemme seg for at dette skal jeg få til! Nå håper jeg ikke at jeg gjør ting enda verre for deg, det er i utgangspunktet ment som oppmuntring så jeg håper jeg kan klare å gi deg et lite lyspunkt å gå etter..

Har du fått noen til å hjelpe deg med jobbsøknadsskrivingen? Har noen hjulpet deg med oppsett av cv? Har noen hjulpet deg med jobbsøkingsprosessen i det hele tatt? Hadde en venninne som hadde søkt i over ett år og ikke kommet på et eneste intervju! Hun skjønte ikke hvorfor, hun skrev jo de bra søknadene!! Jeg tilbød meg å hjelpe når drømmejobben dukket opp og leste med skrekk søknadene hun hadde sendt ut, de var ikke noe bra! Jeg laget en mal for henne og i løpet av to måneder hadde hun søkt på ulike stillinger, vært på to-tre intervju og fikk tilbud om jobb på to av de!! Så det er faktisk mulig :) Så har du noen som kan hjelpe deg med å se igjennom så spør om hjelp, man kan gjerne lese seg blind på sine egne ting...

Så vil jeg gi deg en klem og håpe at ting snart snur seg for deg! Håper virkelig ikke jeg fornærmer deg med dette innlegget!