lørdag 6. juni 2009

søndag, og tiden for nyheter..

I går kjøpte jeg meg et nytt par sko. De var salg, det forklarer alt. Det sa apekatten...

Men jeg er egentlig flink med hva jeg kjøper, og det står jeg for.

Den siste tiden har jeg tenkt mye fram og tilbake, og det har ikke vært noe lett valg. Det er mye ansvar, og mye tid som skal brukes, men jeg/ vi har kommet fram til å kjøpe en hund.

Valget har falt på en søt liten dachs frøken som nå er utrolige 6 uker. Hun er jo til å spise opp.. Hun er klar for å hentes bare noen dager etter vi har flyttet, og det skal bli veldig fint. Jeg har lang ferie, og mye tid, hvertfall nå. Framover skal jeg jo jobbe, men jeg har to jenter som ikke skal gå på sfo, så lille frøkna blir ikke gående mange timene aleine.
hun er veldig tillitsfull, og som seg hør og bør, så valgte hun oss. Ikke omvendt...


Vår nye lille familie..


Jentene er veldig glad, og jeg håper dette kan være noe positivt som de kan se fram i mot og glede seg over. Det har vært mye for de de siste årene, med flytting, minstemann som dør, ny flyting, skillsmisse, ny flytting og ny skole, men nå blir det hund.

Ja, det tar mye tid..
Ja, det koster penger..
Ja, det er slitsomt..
Ja, det er ikke bare å reise bort en helg..

Men alt er tenkt på, og hund er noe jeg selv har vokst opp med, og etter at Otto kom inn i livet mitt så har det økt.

Jentene er sjekket for allergi, og eldstefrøkna sliter ikke med astmaen pga hund. Selv om hunden ikke får lov til å sove i sengene, er det ingen grunn til at det ikke skal fungere godt.

Jeg er i post-eksamen modus, og kjenner meg både rådvill og har hektisk tankevirksomhet for framtiden, men jeg kan drømme..

Jeg ønsker meg:
- en godt betalt jobb, som jeg trives i. ( selvsagt)
- et eget sted å bo for meg og jentene, så de får eget rom.
- nye tekniske duppeditter som ny tlf, støvsuger, laptop o.l.

Jeg gleder meg som en liten unge til lille hundefrøkna kommer hjem! Virkelig..

4 kommentarer:

MrsSoersdal sa...

SQUEEEEEEE PUPPY!!!!

If I ever get a dog, it'll be a dachshund. My mom has a long-haired dachshund and my grandfather has four short-hairs and I've always loved them!

Heidi sa...

aww.. how nice!

I cant wait to get her home :D

Anita sa...

Nyydelig lita dachs frøken dere får hjem snart.

Carrera sa...

Åååh, så skjønn hun er! Gratulerer så masse!!