søndag 3. mai 2009

Søndag, den deiligste dagen av alle..

Dagen man kan sløve med god samvittighet, selv om jeg burde skjerpe meg med mer trening igjen. Jeg holder koken med noen økter i uka, men jeg burde vært flinkere.

Denne helgen var det 30 årslag til en venn, og ellers har jeg hatt barna. De fine jentene mine.

Ting har forandret seg i disse dager, for vi har bestemt oss for å flytte. Leilighet er skaffet, og i løpet av sommeren venter et nytt liv for oss i min hjemby. Det blir veldig spennende..

Jeg leker med tanken om å skaffe meg en hund. Hmm.. Det er ikke bare bare. Jeg er ganske aktiv ( egentlig, bare hatt en dårlig uke) og liker tanken på å ha en litt større hund som kan jogge og sykle sammen med meg. Kanskje lett kløv, for å ikke snakke om lydighet. Jeg hadde en hund engang som avlød mine minste vink. Det var en herlig cocker, men jeg tror ikke det er riktig hund for meg nå. Nå ser jeg helst at jeg får skaffet meg en hund uten så mye pelsstell.

Det er mange aktuelle kandidater, som feks. en boxer? Det er den hunden som ligger mitt hjerte nærmest. Ikke aner jeg hvorfor, men jeg elsker den.

Ellers leker jeg med alt mulig.. En cocker til, men med mindre pelsstell, dalmatiner, schæfer, golden/ labrador.. Av de litt mindre hundene er det ikke så mange jeg kunne tenke meg unntatt en cocker. Jeg har lurt på fransk bulldog, dachs, shetland sheepdog og king charles kanskje?

Jeg vet absolutt ikke. Vi har en lang ferie i år fra skoleslutt til skolestart, så det hadde vært ypperlig, men jeg kan virkelig ikke helt bestemme meg..

Leiligheten er ganske fin, men det er jo en leilighet, så den er jo liten. Ikke noe hus akkurat. Har en liten veranda, med en utrolig utsikt! Ingen kan se inn, for jeg bor høyt.

Jeg både gruer meg og gleder meg..

Tenker på at minstemann ikke får blitt med, men han hører hjemme her vi bor nå. Dette var hans hjem, hans tid, og nå begynner en ny tid.

Nå skal jeg sløve mer med en god bok, leser serien sagaen om isfolket, og nyte stillheten. Barna leker ute i det fine været, og livet er ikke så verst.

3 kommentarer:

Toril sa...

søndag er en bra dag det. Men fredag kveld, den slår søndag ja. :)

Anonym sa...

Høres ut som en bra dag :)
Flytting kan både være skummelt og deilig. Et nytt kapittel begynner men jeg forstår deg godt mtp følelsene du har rundt minstemann og flytting. Sukk.......


Som veterinær vil jeg råde deg til å få en hund som ikke er plaget med all slags arvelige sykdommer og problemer. Det kan fort bli dyrt. Schæfer er den hyggiste gjesten på en dyreklinikk og en cocker henger like etter .Men så klart, du kan være heldig. Min erfaring er at blandingshunder er sjeldenere syke og har ofte et veldig godt lynne. Og dessuten - du får en hund kun en av sorten ;)

Hund gir maaaaasse glede

Lykke til med valget

Heidi sa...

Takk, Toril. Fredag er nok den beste, men søndag er den deiligste. :D


Ja, du sier noe der anonym.

Jeg kikker litt på nettet og ser ganske mange blandingshunder. Men jeg skal tenke og tenke...

Mulig tar jeg noen turer innom et omplasseringssted eller to. Men det er mye ansvar, så brått ender vi opp med en katt. Hihi