søndag 25. januar 2009

Minstemann skulle blitt tre år i dag...

Og det merkes godt på kropp og sjel. Jeg et håp for et år siden at savnet skulle bli mindre, og sorgen bli lettere, men det er smertelige tilstedet i full blomst. Det bare synes ikke så godt på utsiden, og hverdagens mas gjør at jeg ikke kan ta den fram så ofte.

I dag skulle vi feriet liv og glede, men det er bare sorg i dag. Jeg vet det er mange som har fylt tre år i disse dager fra barselgruppen vår, og jeg skulle gitt hva som helst for å se min treåring feire i dag..

29 kommentarer:

Anonym sa...

Tenker masse på dere i dag. Kommer aldri til å glemme nydelige minstemann.

Klem fra heidi

Mariann sa...

Sender en stor klem på denne dagen !!!!

Anonym sa...

Tenker på deg i dag ja.Kommer aldri til å glemme gutten din nei.
Han har fått en plass hos manga han.
Stor klem fra oss

mokki sa...

Endelig fant jeg bloggen din igjen Heidi. Fikk ny pc fordi den andre klikket, og da forsvant adressen også. Det er godt å "se" deg igjen.

Masse tanker til deg i dag. Det kan ikke være lett når disse merkedagene kommer.

Fikk endelig sett FAME bildene. Gurimalla så nydelig han var. Tårene renner når jeg ser bilde der han ligger på armen din..
Han blir aldri glemt, lille minstemannen din..

Anonym sa...

Sender mine varmeste tanker, og tenner et lys for lille minstemann i kveld.


Ingrid

Anonym sa...

Tenker på dere i dag. Minstemann vil alltid ha en plass i hjertet mitt.

Hilde

Anonym sa...

Gratulerer med dagen til en nydelig engel, til en skjønn mamma og flotte storesøstre. Minstemann kan aldri erstattes, men minnene kan ingen ta fra dere!

En varm klem fra en annen mamma

Anonym sa...

Kommer aldri til å glemme minstemann. Han har satt dype spor.

Kine sa...

Kjære Heidi..

Kom meg ikke inn på PC i går, men skulle si at jeg tente et hvitt lys for Minstemann i går. Sto og brant hele kvelden for den lille gutten jeg har nå langt inni mitt hjerte.

At sorgen skal avta år for år tror jeg ikke. Denne tunge dagen vil alltid stå der. Tror faktisk du trenger slike dager hvor du virkelig kan blåse ut din sorg og vrede, skrike og rive deg i håret. Og du har så all rett til å være sint. Det er ikke din feil at han døde Heidi, ingen klarte å redde den lille gutten din fra og bli en engel som dro. Men at du som mor sitter igjen og klandrer deg selv, kan jeg på en måte forstå. Man er jo så hjelpesløs, så bunnfortvilet og full av sorg, at man må legge skylda på noen, og da ender man opp med å skylde på seg selv..
Prøv å ikke straff deg selv for hardt. Minstemann ville ikke likt det vet du...

Håper du er kommet deg bittelitt ovenpå nå, men det er helt greitt å synke litt ned nå. Alle forstår det..

Jeg sender tanker til deg, din familie, og til din kjære Minstemann. Tenker på dere..


Klem fra Kine

Anonym sa...

Kjære Heidi. Føle og tenke masse på deg/dere nå Heidi. Minstemann har satt dype spor i alles hjerter og vil aldri bli glemt.. For en nydelig liten gutt,ja han er en sann liten engel. Pass godt på deg selv Heidi. Mange varme tanker sendes din vei. Klemmer fra Hilde (hordaland)

Anonym sa...

Tenker masse på dere i dag.
Tenner et lys for gutten din i kveld

Klem

Vestlandet

Anonym sa...

Tenker mykje på deg desse dagane. Fekk desverre ikkje kome meg på n ett i går.

Det skulle vore kaker, gåver, ballongar og stor stas. 3 år, ein stor gut skulle du hatt...
Det er så urettferdig at du må gjennom dagen utan han.

Føler for å trekke fram dette diktet:

Kjære Gud, la dem huske at
i dag er det en spesiell bursdag.
La dem forstå at minnene ikke blir borte.
Velsign dem med ører til å høre med
Og hjerter som bryr seg.
Få dem til å lytte mens jeg deler.
Vern dem slik at de aldri vil kunne oppleve min smerte.
Hjelp dem til å hjelpe meg med å forstå at mitt barns liv ikke var forgjeves.


Hjelp dem å huske, kjære Gud,
at jeg ønsker at mitt barn var her slik at vi kunne feire.
Til å forstå at jeg fremdeles føler nærhet til mitt barn.
Til å se bak smilet og ordene «jeg har det bra».
Kjære Gud, la bare en av dem huske
At i dag er en spesiell bursdag.


Klem
Gry

Anonym sa...

Ville bare gi deg en klem.. Føler virkelig med deg!!

Anonym sa...

Det er så utrolig vondt å tenke på at han ikke er sammen med deg og feirer 3 år. Skjønner det er spesielt tungt i disse dager. Håper du får ny energi av andre godt ting i livet. gode og varme tanker til deg heidi! kommer aldri, aldri til å glemme minstemann. Du og han har satt dype spor. Klem fra kari l.

Anonym sa...

Tenker stadig på deg og vakre Minstemann.

Håper det vil bli litt lettere med tiden.

Anonym sa...

Tenker masse på dere. Kommer aldri til å glemme nydelige minstemann.

Sender deg og jentene mange varme og gode klemmer. Tenker på dere.

Klem fra Elin

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Heidi!!!
Där var ju bloggen din ;D
Jag mistet dig i forbindelse av att du bytte blogg.... & jag bytte data..... Har så ofta tänkt på er & lurt på om du fortsatt skriver? lurt på hur ni har det?
& ja, jag har tänkt på dig denna månad.....

Jag har massa att läsa här nu ♥

Sender dig miljoner god tanker, klemmer & guds velsignelse.

Får jag lov att länka dig i min blogg, så jag inte mister dig igen?

p.s Oppklaring om du inte husker mig, virvelvinden från barselklubben på NM, hon som var febbis men ville över till førstedamene ;D d.s

Kine sa...

Hvordan går det med deg Heidi?


*klem*

Anonym sa...

Tenker så på deg.

Nordland.

Anonym sa...

Hvordan går det med deg, Heidi?

Anonym sa...

Heia Heidi,

lenge siden livstegn er gitt fra deg - håper alt er bra!

Stå på jenta!


Klem fra Sentrum

Anonym sa...

Tenker på deg heidi! Håper det går bra med deg og at ting har blitt litt bedre etter den tøffe januarmåneden. Ønsker at du får noen lyspunkt nå når våren kommer. Klem fra kari l.

Anonym sa...

Hvordan går det med deg?

Kine sa...

Ønsker deg og dine en god helg :-)

Anonym sa...

Hei snuppa!
Nå må du gi livstegn fra deg her før jentene går på veggen her...;)
Jeg har tilbrakt noen kjempefine stunder med Heidi den siste tiden kan jeg iallefall si...Utenpå er hun utrolig blid, vittig og vakker, selvom innsiden nok bærer på en god del.... Du er sterk vennen, og du klarer deg utmerket!

Masse klemmer fra Linda! (okey hjemmefra da...:P)

Anonym sa...

savner å lese på Heidi. Og minstemann er stadig i mine tanker. Klem
Benja

Anonym sa...

Mente selvsagt å lese på bloggen din:)

Anonym sa...

Håper det går bra med deg.

Anonym sa...

Hei,
Nå håper jeg snart du orker skrive liten oppdatering. Det er så mange som lurer på hvordan det går med deg. Men selvsagt, det er jo livet ditt, din blogg, dine avgjørelser! Man føler jo nesten at man kjenner deg når man har fulgt deg på denne veien og på en måte har blitt litt glad i deg. Håper hvertfall at dagene inneholder lys og smil og hygge. Masse lykke til på vegne av meg og mange andre.