fredag 23. januar 2009

Mandag til torsdag vil jeg helst glemme

Av en eller annen grunn var det verst akkurat de dagene, men i løpet av dagen i går så slapp det litt..

Jeg har grått, jeg har fortvilt, jeg har følt meg ensom og aleine, og ropt og nesten revet meg i håret. Jeg liker mest å være sint, for da kan jeg tenke stygge tanker! Det verste er når jeg føler meg så ensom og mislykket mor, for jeg fikk ikke minstemann til å leve. Jeg skulle klart det, på et eller annet vis. Ikke spør hvordan, men jeg klarte det ikke..

Den tanken sitter som spikret i hodet mitt, at uansett er det min feil at han døde, og det må jeg leve med.

Nå er det bare to dager til minstemann skulle blitt tre år. Bursdagen synes jeg er verst, for vi skulle feiret liv og glede, men i stedet er det bare sorg. Dødsdagen, som uheldigvis er min mors burdag, kan ikke feires med glede og er ikke ment til det, for det er en dødsdag. Men bursdagen, om du skjønner forskjellen jeg kjenner, er så sår..

Jeg skulle hatt en treåring. Jeg lurer på hva han ville gjort, sett ut, hvordan han ville oppført seg. Hva ville han ønsket seg? Man er så levende som treåring, man er så tilstedet. De prater og har virkelig sin egen vilje..

Gud, som jeg skulle ønske jeg hadde en liten treåring nå. *sukk*

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg vil ønske deg masse lykke til i dagen framover, og med bursdagen til minstemann!

Anonym sa...

Klemmer sendes i bøttevis!

Anonym sa...

Føler så med deg i disse tunge dagene.

Klem fra Nordland.

Anonym sa...

Kjære deg

Det er tøffe dager du må gjennom nå. Jeg kan ikke bruke ordet "forstå" men jeg kan bare ane hvordan du har det nå. Det skulle vært glede på minstemann sin bursdag............men det ble noe annet.

Men du.................det er langt utover din makt at han døde. Ingen mor kunne ha holdt han igjen desverre. Skulle virkelig ønske at den tanken ikke plagde deg slik.

Tenker på deg !!!!!!!!!

Vestlandet

Hilde'n sa...

Sender over noen varme klemmer fra Vestfold!

Kine sa...

Vondt å lese, vondt å forstå. Klarer ikke forstå.

Men forstår hva du sier om å ha en levende, tilstede 3 åring i hus. Å, som jeg skulle ønske at du Heidi hadde din hos deg nå!

Kan ikke annet enn gi deg en klem...