tirsdag 6. januar 2009

Walking on air

Denne hører jeg på.

Skolen begynner denne uka, og jeg skal hente enda et brev fra lånekassa! Woohoo.. Det trengs. Det siste tilskuddet derfra gikk med i dragsuget, og det er jo en kjent sak at regninger har en tendens til å komme nå i januar og utover.

Jeg har regnet og regnet over, så alle som skal ha får sin del. Heidi er flink!

Nå venter jeg som sagt på at skolen skal begynne. Jeg må ta toget litt før, pga jeg skal hente det brevet. Tiden går sakte..

Jeg synes det er blitt så kaldt nå. I gå når jeg gikk for å trene var lårene mine helt røde, og jeg brukte ullundertøy! I dag har jeg på meg ullstrømpebukse, longs og bukse. Det er så grusomt kaldt på skolen, så jeg vet at jeg må kle meg godt. Jeg holder jo på å smelte bort her hjemme, så jeg får vente med å ta på meg mer. Skal ha en genser også.

Ellers går ting ganske bra.. Var så sliten i går, men det var jo første dagen etter ferien. Samtidig har det skjedd noe som snudde ting litt på hodet. Jeg håper jeg og apekatten kan få et godt år sammen. Om det i det hele tatt er noe oss, det vet jeg ikke helt.

Jeg nyter synet av mine vakre blomster, og jeg elsker å stelle med dem. Jeg har fått fire nye orkidéer i løpet av julen, men jeg måtte kaste tre :( Altså, tre gamle. De hadde stått i trekk en dag jeg luftet og når jeg kom tilbake etter jula var de helt myke øg mørkegrønne. Bladene bare datt av, og stilkene hang, to hadde knopper. Jeg ble så sint! På meg selv altså..

Det går i orkidéer, fredsliljer og novemberkaktuser ( kalles også påskekaktuser) Den ene kaktusen synger nå på siste vers, for den fikk samme behandling som okidéene som over. Den mister flere og flere blader, men jeg håper den skal stoppe nå! *optimist*

Fredsliljene er så enkle for meg, så de trives veldig godt. Dessuten kan man kjøpe de litt store, og da virker det så grønt og fint her. De skal visst også bedre inneluften.

Nå bare babler jeg, men det må til innimellom. Ingen store dramatiske endringer i livet mitt nå håper jeg. Nå vil jeg konsentrere meg om å holde meg frisk, trene mer, og ta vare på de gode øyeblikkene.

Jeg trente som sagt i går, og jeg er støl i omtrent hver muskel i magen og armene. Det gjør vondt bare å løfte dem. Av erfaring er det alltid verre dag nr 2, så guuuud som jeg gleder meg til i morgen *not* Men det er godt å komme i gang, og jeg tror jeg gikk ned en kilo bare på en dag. Så denne julevekta skal av ganske snart.

Fortsatt over en time å slå ihjel, så jeg får sette meg foran tven. tjallabais!

4 kommentarer:

Sigrid sa...

Godt nytt år!
Hvis du har november-kaktus som begynner å bli slapp og synger på siste verset, så kan du knipe av noen stilker som ikke er helt slutt(4-5 blader i hverandre) og putte rett i jorda. Da vil de slå rot, og vips har du en ny kaktus.

Anonym sa...

Hei!
Jeg snublet over bloggen din ved en tilfeldighet og må bare si at jeg ble helt slått i bakken. Jeg har nå rett og slett lest gjennom HELE denne og minstemannbloggen, og jeg har grått og smilt. Synes du har delt historien din på en fantastisk måte. Håper virkelig livet snart smiler til deg! Dette var sterkt!

Anonym sa...

Hei
Endelig "fant" jeg deg igjen.. jeg kom "inn i bildet" samme dag som Minstemann døde, og fulgte siden Tiden-etterpå bloggen.
Etter at du en stund etter valgte å blogge for kun "de inviterte", har jeg tenkt så mye på deg og hvordan det går. For ikke å glemme Minstemann.

Hvem kan glemme et sånt nydelig fjes og en forferdelig tragisk skjebne?? Spesielt når man har barn som er født på omtrent samme tid som ham.

Igår kveld satt jeg og tenkte på ham igjen, og googlet minstemann - og til min store glede fant jeg den nye bloggen din!!

Du ser utrolig godt ut, Heidi!!! Må være en fantastisk følelse når man har gått ned så mange kilo..

Godt å se at du har stablet livet på beina..

Ha en god dag

Klem fra Heidi

Heidi sa...

Takk takk..

Den andre bloggen skal straks slettes, jeg bare har ikke fått rota meg til det.

Må ta noen ekstra kopier først.

Noen dager siden jeg skrev sist, håper ikke noen har savnet meg.