tirsdag 14. desember 2010

Hjerte mitt

ligger under snøen, under bakken, langt nede i den kalde jorda.

Jeg blir aldri hel uten deg her sammen med meg. Sammen med oss, hvor du hører hjemme. Vondt vondt vondt. Så inderlig lei av å ha vondt. Hvorfor?

Det er jul nå og det skulle bare vært glede og forventning. En adventskalender mangler på hylla, et lite luciabarn i tog, en liten pepperkake-baker, krokete dorullnisser som er laget av flittige hender i barnehagen. En forkjøla liten gutt på fanget mens mamma leser bok. En varm, sprell levende og smilende lyshåret gutt. Men du er ikke her.

Det jeg har gjort for deg nå er å pynte til jul. Jeg kan bare sette ned lys, og legge ved en liten reindyrbamse og en nisse fra søstrene dine. Hjerte mitt henger på steinen og sier så tydelig den bare kan "Elsker deg".

Besøk meg i drømmene mine for du er så inderlig savnet.


8 kommentarer:

Lisa sa...

Vakre lille!

Anonym sa...

Tenker ofte på dere og minstemann <3
Og litt ekstra når jeg ser at et nytt innlegg av deg plopper opp i min google reader.
Måtte du alikevel få en god jul og et godt nyttår, så godt du og dere kan <3

Gode klemmer fra Karmøy

Tonje Skarpsno sa...

Han er ikke der....nedi den kalde jorda. Bare kroppen...han er fri, og glad og ser ned på dere! Jeg blir trist av det du skriver, og kan ikke begynne å skjønne hvordan du har det. Håper julen alikevell vil bringe håp og glede <3

Cathrine Aksnes sa...

vondt å se bilder, av den søte lille gutten. Tenker ofte på den kampen han hadde og at du lot oss følge dere i den tunge tiden. han følger nok med dere fra der han er. og vil at mamma og storesøstrene skal ha en flott jul. med de gode minnene godt gjemt i hjertet. klem fra Cathrine

Anonym sa...

Har fulgt deg og lillegutt siden kampen startet.
Blir så trist... har grått mye for dere. Håper dere allikevel kan kose dere i julen.

Camilla.

Anonym sa...

Skjønne lille gutten, som aldri blir glemt..

Heidi

Anonym sa...

Vil berre sende ein god klem, og seie at eg tenker på deg. Det er og blir urettferdig at du ikkje får ha ein forventningsfull og glad snart-5-åring hos deg i jula

Gry

Hilde (tidligere bp’r) sa...

Kom til å tenke på deg i dag, store lille Minstemann ❤️ 14 år er gått siden du fikk vinger og fløy avsted.
Pass godt på den fine familien din 💕