lørdag 15. januar 2011

Det er lørdag

:)

Nyter en stille rolig morgen/ ettermiddag etter en god frokost. Har helt greie dager egentlig, men nettene er lange og tunge.

I natt våknet jeg av jeg gråt. Jeg gråt så stille, så stille, akkurat som om jeg var redd for å våkne av meg selv. Var helt ødelagt i hodet når jeg våknet kl 10. Da har jeg sovet nesten tolv timer i strekk, annet enn den lille våken-perioden min når jeg gråt.

Så hvorfor gråt jeg sier du? Nei, si det.. Det er en lammende følelse som gjør at jeg ikke får puste. Jeg kan ikke fatte ei heller forstå at minstemann ikke kommer tilbake. Kanskje rart når det har gått så lang tid.Men sorg er veldig fysisk. Det kjennes i hele kroppen som en fysisk plage. Den gjør at jeg ikke får puste, den gir smerter i magen, hodet, lammende følelse i beina så jeg ikke orker å gå. En rastløshet som gjør at jeg ikke får sove eller finner ro.

Ikke kan jeg "ta meg sammen" heller..

Ikke bare et lite hjertesukk, men mye frustrasjon renner ut av meg i dag. Skal det aldri ta slutt?

Jeg spiser for mye, jeg spiser for lite, jeg går lange turer, jeg ligger på sofan, jeg gråter, jeg er sint, jeg smiler og ler. Jeg rydder alt jeg kan og orker, jeg er passiv og sliten, jeg flykter inn i jobb, jeg skulker og er hjemme.

Så mange absolutter, og mange rake motsettinger. Finne indre ro og balanse, Heidi. Senk skuldrene, pust med magen.


*hypeventilerer videre denne stille og rolige lørdagen*

1 kommentar:

Kine sa...

Ville inn og gi deg en klem Heidi… Vet det nermer seg dagen for fest og moro, men den kommer ikke.

Slipp følelsene dine løs, slik du gjør, må være mye bedre enn å stenge dem inne. Ras og vær sint, gråt og vær lei deg. Ingen som klandrer deg for det!


Stor klem herfra *klem*