søndag 13. juni 2010

Atter en ny dag

og det er søndag. Som noen vet er det _egentlig_ min favoritt dag, men akkurat nå er den bare slitsom.

Det er så mye som skulle vært gjort, men midt oppi det hele må jeg gå rundt med "streng-frøken-look" som overhodet ikke kler meg synes jeg. Jeg har nemlig fått en mekanisk infeksjon på øyet. Ja, skjønn det den som kan. Altså, det min egen skyld, da jeg har drevet litt av en rovdrift på øynene med heftig linsebruk. Den kan ikke synes og jeg har ikke følt den noe særlig, men den kan utvikle seg til å bli kronisk og da er det kroken på døra for videre linsebruk.

Så jeg må kutte ned kraftig på linsebruken nå i en periode, så kan jeg etterhvert bruke linser litt igjen. Poenget er at jeg ikke føler meg bra, og jeg føler jeg ser skikkelig dårlig ut med briller at det murrer langt inni sjelen av å ta de på.

>:( Dette er ingen god søndag, men det har vært en fin helg sånn egentlig. Gjorde noen kupp i klesbutikken da jeg handlet klær både til meg, apekatten og barna. I går fikk de snorkelutstyr for å se om det hjalp litt på motivasjonen når det gjelder svømming. De har nemlig stoppet litt opp, og jeg må lokke litt mer for å få fart på dem. Poenget er jo at de skal svømme for å holde seg i form, at det skal være morsomt og de skal bli dyktige på å svømme. De skal bli dyktige så de er trygge i vannet og kan bli gode svømmer som voksne. Vi bruker tid på båten, og jeg føler meg tryggere med tanke på at de blir bedre og bedre. Jeg har altså ingen ambisjoner om at de skal ta OL-gull i svømming.

Alle former for ambisjoner om å nå en viss vekt før sommeren er ute av vinduet, da det er bare jobb, oppussing, "brannslokking" ( oppvask, klesvask, brette tøy/ legge vekk tøy, rydde, støvsuge, lage mat, ta på rent på senger o.l. )  barn og fritidsaktiviteter som gjelder. Jeg tar dårlige valg, med påfølgende dårlig samvittighet som gir grobunn for enda dårligere valg, som igjen gir mer dårlig samvittighet. Noen som sa ond sirkel? Grynt

Jeg har tatt noen nye bilder, men for ENDA ikke lagt ut en dritt. Den som venter på noe godt osv.

Men jeg lever selv om alt handler om penger, hvordan få inn mest mulig penger, gi fra seg minst mulig, spare litt? ( utopi kanskje) og hvordan få penger til ferie og aktiviteter, hvordan få inn penger når jeg ikke får feriepenger, fast lønn eller mulighet for å jobbe mens barna har skoleferie. Ingen kan passe de, og det er ikke så lett å ta de med på jobb akkurat.
*sukker litt, mens hun dytter inn en muffins*

Snart er jeg gammel også. Hvertfall et år eldre enn i fjor. Snart er kanskje relativt, da det er to måneder til, men.
En fortsatt fin juni til alle sammen dere usynlige lesere.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Du får sende dem hit da vettu. på gårdsferie, så kan jeg bedrive barnearbeid iform av underholdning for störstemann som går meg på nervene ved å kjede seg mest mulig, og helst oppe i og rundt meg:)

Anonym sa...

Hadde bare lyst til å sende deg en klem etter å ha lest deler av bloggen din og sett de flotte men vemodige familiebildene.

Små føtter setter dype spor

Stor klem til dere alle